Tuesday, July 28, 2009

DaisyDisk

Jag brukar hålla ett halvt öga öppet för att hitta nya program som underlättar systemadministration.

Ett område som brukar bli eftersatt efter ett tag är helt klart var allt ens hårddiskutrymme tar vägen.

Jag hittade DaisyDisk som är det snyggaste programmet jag sett i genren och bestämde mig snabbt för att registrera det. Sen kontaktade jag även skaparna och erbjöd mig att översätta det till svenska, det visade sig att det redan fanns frivilliga som höll på med det men jag fick hjälpa till. Som tack erbjöd de en gratislicens till programmet (som jag ju inte utnyttjar då jag redan betalt för det).

I den senaste uppdateringen, 1.3.4, kom den svenska översättningen med och jag rekommenderar starkt att åtminstone testa det här underbara programmet.

Om du gör det och gillar det du ser, maila mig på dlundh@gmail.com så skänker jag min fria licens till dig! (Jag uppdaterar inlägget när någon fått licensen)

Uppdatering: Åsa är den lyckliga nya licensierade DaisyDisk-användaren.

No comments: