Sunday, July 05, 2009

128GB

Om jag minns korrekt hade den första Thinkpaden jag fick som arbetsredskap 30GB hårddisk som då var en oändlig ocean av outnyttjat utrymme.

Idag är ju 500GB och 1TBs-diskar fruktansvärt vanliga och folk i gemen har ganska många terabyte med data hemma i stugorna, själv sitter jag med över 7TB diskutrymme hemma och ibland känns till och med det trångt.

På Macbook Air har jag 128GB utrymme på en SSD. Då får man börja prioritera rejält och sålla bort onödiga program - den typen av program min Mac Pro formligen svämmar över med om man ska vara ärlig.

Airen kommer jag använda för att kommunicera, så fokus ligger på program för kommunikation.

Installerat blev: X11, Firefox, Nambu, Microsofts Remote Desktop, Transmission.

Jag har fortfarande inte hitta en irc-klient som jag är riktigt nöjd med så det träsket tänker jag vada igenom igen och se vad jag hittar.


No comments: