Monday, March 15, 2010

SimplifyMedia

Jag är en SimplifyMedia-användare. Det har varit ett smidigt sätt att dela (strömmande) musik via iTunes. När man delar musiken dyker den upp som ett bibliotek i iTunes enkelt och smidigt. Det gör att man inte behöver mecka med speciallösningar för att t.ex. registrera sitt lyssnande på LastFM. Det får man "på köpet" iom iTunesintegrationen.

SimplifyMedia fungerar också under Windows, Linux och det finns en iPhone-app och det har under den tiden jag använt det fungerat riktigt, riktigt bra.

Nu är det dock högst osäkert om SimplifyMedia kommer finnas kvar. Det har gjort att jag börjar leta efter alternativ. Jag testade Orb.com men det föll på att man får sin musik i webläsaren. Jag vill spela min musik i iTunes, får jag inte det är jag inte intresserad.

Jag provade på DOT.TUNES / DOT.TUNES Hookup men fick det inte alls att fungera (eller ja, DOT.TUNES fungerar men då får man musiken i webläsaren igen. DOT.TUNES Hookup fungerade inget vidare alls, fick ingen kontakt mellan maskinerna). Någon som har några tips att komma med?

No comments: