Tuesday, October 23, 2007

Leopard - något i hästväg

Jag skrev en gång att jag såg fram emot Ubuntu Linux 7.04 mer än till Mac OS X 10.5 Leopard. Det var sant. Då.

Men nu har Ubuntu 7.10 också hunnit komma innan Leopard (som ju kommer på fredag) och det är en utmärkt uppgradering. Det känns att det är fart i Ubuntu-utvecklingen.

Men efter att ha sett den nya presentationen av nya features i Leopard är jag nästan stum. Det kan hända att Linux har en bit kvar tills det kan "matcha Windows" när det gäller användarvänlighet men det är ljusår från Mac OS X - precis som Windows. Leopard är verkligen en uppgradering i hästväg och kommer på min Macbook ASAP.

Jag misstänker att Microsoft har ångest och mardrömmar om att folk ska se Leopardpresentationen eftersom det så totalt knäcker allt Microsoft har idag. Kolla på videon jag länkar till ovan så förstår du vad jag menar.

No comments: