Saturday, January 21, 2012

Otrohet?

Efer att min grabb fått gå igenom en Mac mini G4 (först med MorphOS och sen med OS X 10.5) och sen en Thinkpad T60 med Xubuntu har jag beställt en Ainol NOVO 7 Paladin till honom. Mac minin visar tyvärr Youtube-videos som bildspel snarare än filmer och Thinkpaden börjar kännas lite seg den med.


Det är en MIPS-baserad Android 4.0-baserad pekplatta på 7 tum som är nästan gratis (den saknar kamera och GPS vilket drar ner priset). Den är skeppad från Hong Kong, mer när den anländer. Eftersom pekplattor är var datorbehandling är på väg tänkte jag att det kunde vara en bra idé att ge min grabb en sån som sin första nyinköpta dator.

För min del blir det den första Android-baserade datorn, jag har bara kört Android X86 i en virtuell maskin innan (utan att bli särskilt imponerad), så det känns naturligtvis kul att äntligen få pilla lite på det på allvar.

No comments: