Monday, January 30, 2012

Ainol NOVO7 Paladin

Efter att ha haft min nya Ice Cream Sandwich Android-tablet ett par dagar kan jag rapportera att den trots sitt låga pris (en tusing inklusive frakt) har helt okej byggkvalitet. Den känns solid när man håller den.

Prestandan är bättre än vad jag förväntade mig, visst laggar det till då och då men det är klart något man kan leva med med tanke på priset.


Det som sparats in på är i första hand skärmen, den är för all del kapacitiv men för dem som sett en IPS- eller OLED-skärm är den ingen angenäm upplevelse. Färgåtergivningen är inget vidare, betraktningsvinkeln usel och det förekommer en del screentearing.

Jag har installerat Evernote, Skitch, Beautiful Widget och lite annat smått och gott och allt fungerar riktigt bra. Det verkar som om Android Market bara visar de appar och widgets som fungerar på maskinen varför utbudet är lite sämre, alla Androidutvecklare har inte kompilerat för MIPS-plattformen.

Om du söker en mindre, enkel platta och inte känner för att betala så mycket för den tycker jag att NOVO7 Paladin är mer än acceptabel.

När det gäller Ice Cream Sandwich, Android 4.0 (eller 4.0.1 som plattan har vid leverans) kan jag väl säga att det är angenämnt men inte på långa vägar så användarvänligt som iOS.

Apple har fortfarande den bästa användarupplevelsen i min bok.

Edit: BYTE har också en recension av plattan uppe. Speglar min upplevelse.

No comments: