Tuesday, December 08, 2009

Inom tre dagar

Först fick jag den 24:e december som leveransdatum för min Mac mini server men idag fick jag mail att den skickats. Najs värre.

Jag sitter och funderar på maskinens konfiguration:
2.53Ghz Core 2 Duo
4GB RAM
NVIDIA 9400M 256MB minne (delas med maskinens huvudminne)
2*500GB hårddiskar (SATA 5400-varvare, inte direkt snabba alltså)
5 st USB2-portar
GigaBit Ethernet (10/100/1000BASE-T)
802.11n trådlöst ethernet (jag kommer stänga av det och köra med CAT6-kabel)
Bluetooth 2.1 + EDR
FireWire 800
Mini-DVI-port (adapter till vanlig DVI följer med)
Mini DisplayPort
Ljudingång & Ljudutgång (vanliga stereojack och TOS-link i ett)

Som synes saknar den en optisk drive men jag har redan en SuperDrive till min Macbook Air och den fungerar på Mac mini server så det problemet är löst (om det nu ens är ett problem).

Allt det och dessutom en licens på Mac OS X Snow Leopard Server för strax under 10KSEK är snudd på fantastiskt i min bok. Att maskinen är löjligt liten och snygg är bara en skön bonus.

Och jag kommer med stor sannolikhet ha den innan veckans slut.

No comments: