Tuesday, November 04, 2008

Väntan...

På jobb väntar jag på att "processen" ska gå igenom så jag kan få min Mac Pro beställd...

Under tiden har jag upptäckt en märklig sak med Synergy som jag använder för att styra mina maskiner (XP, Ubuntu och Leopard) med - man behöver bara ett tangentbord och mus - med OS X 10.3.x (Panther) kunde jag bara starta Synergyklienten i bakgrunden så funkade det. Med Leopard måste jag starta den med -f (för foreground) för att det ska fungera. Småirriterande.


Efter det andra ställverksarbetet på kort tid i vår datorhall har min SGI-maskin beslutat sig för att lägga av, det lyser ilsket rött i fronten och tcp/ip kommer inte igång. Nu måste jag leta upp en adapter så jag kan koppla in en skärm på den. Grmbl.

Jag kom inte riktigt överens med OpenFiler (den ville inte montera min USB2-disk vid uppstart) så jag har beslutat mig för att ge FreeNAS ett försök. Jag har också insett att det finns en ISO-avbild att ladda ner - jag fick tag på den man ska dd:a till USB-minne... :)

No comments: