Tuesday, November 20, 2007

Mac mini och Gmail


Sedan jag sålde min Mac mini till mina föräldrar har jag saknat den. Det är en söt liten kraftfull maskin.

Så jag köpte på mig den uppdaterade varianten igår med Core 2 Duo-processor på 2GHz. Jag håller som bäst på att uppdatera den och har beställt min gratis Leoparduppgradering från Apple.

Jag ska uppgradera mina föräldrars maskin till Leopard den med vad det lider. Nu när 10.5.1 finns ute ser jag ingen anledning alls att stanna kvar på Tiger.

Jag noterade igår (jag vet inte hur länge det varit så egentligen) att jag nu har 5GB utrymme i Gmail. Gmail har gjort att jag helt gått ifrån att ha en lokal mailklient, något som ger rejäla fördelar när man som jag vandrar mellan många datorer och behöver ha tillgång till mailen titt som tätt.

No comments: