Thursday, December 07, 2006

Minnesuppgradering

Ungefär det första jag märkte när jag fått hem min Mac mini var att minnet (512MB) var för litet. Visst, man kan köra en whebbläsare, IM-klient och Dashboard utan problem men Parallels Desktop var helt enkelt för tungt, maskinen blev slö som sirap.

Jag gjorde det naturliga och ringde Apple Store och hörde vad en minnesuppgradering skulle kosta och fick beskedet att Mac mini inte går att uppgradera. Jag var tvungen att lämna tillbaka min nya dator och beställa en ny med mer minne från början!

Det lät bara för korkat så jag googlade lite och hittade en massa sajter som sålde minne till den, lyckligtvis var Mike i USA och kunde köpa 2GB minne billigt till mig.


Jag fick minnet ikväll och installerade det enligt den här guiden.

Nej, det var inte helt trivialt men faktiskt inte speciellt svårt heller. När det var färdigt flöt allting mycket bättre och jag kan nu köra Windows och OS/2 i OS X, till och med samtidigt, utan problem. Lycka!

No comments: