Tuesday, October 27, 2009

När man talar om trollen

Jag fick i uppdrag att leta reda på en mirroringprodukt för Windows. Efter mycket googlande hade jag hittat en hel del produkter som t.ex. Double-Take, Replistor, Neverfail, XOSoft och Softek Replicator. När jag hittade den sistnämnde såg jag att IBM köpt upp dem.

Omedelbart tänkte jag, varför visste jag inte om det? Och hur får jag tag på den internt?
Jag vet ännu inte svaret på någon av frågorna men jag luskar...

VMware Fusion 3 är släppt, innehåller några mindre kosmetiska ändringar men under skalet är den nu helt anpassad till Snow Leopard vilket ju är glädjande. Jag har precis installerat den så jag har bara hunnit testa XP i den (vilket funkar fint). Jag ska se om vi köper någon licens på Windows 7 så jag kan testa det också.

No comments: