Wednesday, March 26, 2008

In MY face!

Jag tog hem en Thinkpad T30 från jobb för att köra lite olika distar här hemma och testa men tji fick jag... Jag började installera BLAG 7 vilket gick ganska bra, hela installationen gick igenom, maskinen startade om och jag fick lite frågor och sen bara en blank svart skärm.

Okej, tänkte jag. BLAG har kanske inte drivrutiner för allt eftersom den är HELT fri.

Plan B sattes i verket, startade gOS 2.0.0beta om LiveCD och det såg bra ut - förutom att jag inte fick igång nätverkskortet och sen... Hängde allt sig.

Okej, tänkte jag. Det var förmodligen för att jag petade med drivrutinen.

Plan C sattes i verket, i med Ubuntu 8.04 beta. Startar från CDn, ska välja tangentbordslayout och allt bara hänger. Börjar ana oråd. Tänker efter var jag hittade maskinen och vilket fysiskt skick den befinner sig i. Tog den underst i högen med T30s på jobb och ju mer jag tänker på det desto mer kommer jag ihåg att den låg underst för att den var strulig - iband hängde den under uppstart.

Så nu, ett antal frustrerande timmar senare, inser jag att jag får byta Thinkpad imorgon och göra rejäl felsökning på den jag har för att få den fixad.

No comments: