Monday, August 06, 2007

Uppdateringar!

Det blev installerat en hel hög uppdateringar idag, först och främst säkerhetsuppdateringar för OS X och sedan iTunes 7.3.2 och en uppgradering av Quicktime när jag ändå var igång. Efter omstart installerade jag VMWare Fusion 1.0 samt de senaste versionerna av Joost respektive SlingPlayer.

Varken Quicktime eller iTunes visade några större förändringar efter uppdateringen. Joost ser trevligt ut som gränssnitt men det funkar inte att streama själva tv-programmen hit, jag måste förmodligen mecka brandvägg för att få igång det. SlingPlayer ville inte hitta den enda slingboxen jag känner till så där får jag också se om jag har något kommunikationstrassel eller något annat problem.

Jag installerade dessutom MythTV på min Ubuntumaskin här på jobbet men utan ett TV-kort är det ganska händelselöst. Jag får se vad jag kan göra åt det. Ett TV-kort är väl inte så dyrt nuförtiden?

1 comment:

Fredrik Broman said...

Hej,

Jag har både tv-kort (dvb-t) och antenn till salu om du är intresserad.