Saturday, August 04, 2007

Torrent!?

Jag har gått igenom ett antal olika torrent-klienter för Ubuntu vid det här laget. Jag körde uTorrentWindows, en förträfflig och liten klient så jag ville ju ha något som gav samma funktionalitet.

Först körde jag BitTornado, helt enkelt för att jag inte visste vilka andra som fanns. Problemen med BitTornado ur mitt perspektiv är att den inte har speciellt mycket funktionalitet och är klumpig om man har många torrents igång (ett fönster för varje torrent ger snabbt ett rörigt intryck).

Jag testade Azureus men tycker den är för tung att köra (Java), precis som på Windows.

Efter det blev det en vända med Deluge. Det är inget som är speciellt fel med Deluge om jag kan vara ärlig men jag gillade inte att den låste upp GNOME i tid och otid för att den kände för det.

Jag läste mycket gott om KTorrent och det är den jag kör just nu, hittills har den fungerat alldeles utmärkt och jag har inte märkt några irriterande saker med gränssnittet samtidigt som den har bra funktionalitet och ett plug-in-ramverk så nya funktioner kan implementeras även av folk som inte nödvändigtvis programmerar KTorrent. Rekommenderas om du inte redan fastnat för någon annan bittorrentklient.KTorrent!

No comments: