Friday, July 22, 2011

Splunk

Jag installerade Splunk igår kväll. Jag kör det på Windows Server och installationen kunde knappast vara enklare (next, next, next, OK!).

Efter installation lade jag till Syslog som en källa för data, jag följde den här guiden och det funkade direkt. Nu får jag Syslogmeddelanden från Juniper Secure Access och min Time Capsule.

Jag flyttade också över min Windows Server 2003-installation från ESXi till VMware Workstation - jag använde Veeam FastSCP för att flytta de fysiska filerna. Efter att jag pekat Workstation på maskinen fick jag ändra nätverksinterfacet men annars var det bara att köra. När den kommer upp uppgraderar man bara VMware Tools. Nu kör jag alltså en Windows 7 x64 med tre virtuella maskiner: Windows Server * 2 och Juniper Secure Access virtual appliance.

No comments: