Thursday, July 29, 2010

Semestern slut


Efter 4 veckor i tryckande hetta (tack för det!) är semestern över, det börjar bli dags att starta något kul projekt.

Imorgon ska jag försöka komma över en iPhone 4. Vi får se om Teliabutikerna fått särskilt många att fördela antar jag.

Småproblem som gnager på mig:
1. TSM 6 är en helt ny produkt jämfört med version 5. Jag får inte igång den på vare sig AIX eller Windows. Funderar starkt på att "lösa" det genom att tanka ner en äldre version eftersom de bara funkar (åtminstone har de alltid gjort det för mig).

2. På min T60 har GNOME helt plötsligt fått för sig att tappa fönsterdekorationerna efter senaste uppdateringarna (jag lägger alltid på alla uppdateringar så fort jag kan). Jag antar att det ligger en core-fil någonstans och väntar på att dissekeras så jag ska gå igenom det när jag känner att det irriterat mig länge nog att inte kunna flytta fönster snabbt.

No comments: