Saturday, July 31, 2010

iPhone 4 - oh yeah!

iPhone 4 är den bästa iPhonen hittills. Gediget byggd, snabb, riktigt bra skärm och, viktigast för mig, en bra kamera. Det var iofs ett tag sedan jag släpade med min Olympuskamera för att fota något men nu känner jag att jag inte ens behöver den. Likaså kommer min Kodax Zx1-filmkamera få stanna hemma i fortsättningen.

Jag var länge en av dem som släpade på två mobiler, en kamera, en mp3-spelare, en handdator (Palm Pilot) och en laptop. Successivt har våra telefoner slukat de andra uppgifterna och nu bär jag mestadels bara med mig två telefoner (en Nokia från jobbet och min iPhone).

iPhone 4 flyttar helt klart fram Apples position på smartphonemarknaden och Google känner helt säkert pressen.

Om du har eller har haft en iPhone innan är det en no-brainer att uppgradera till iPhone 4. Det är ingen revolution men det är riktigt vacker evolution. Om du funderar på en smartphone kan jag bara konstatera att det inte finns någon som är bättre än iPhone 4 just nu. Rekommenderas.

3 comments:

Jiri Pallas said...

Du måste tänka lite i alla fall. Iphone4 har ett Micro SIM kort ... och om du vill uppdatera från Iphone3 till Iphone4 och behålla samma nummer, ska backupen göras innan du aktiverar det nya kortet. Det gamla kortet slutar fungera efter aktiveringen av det nya ... och det tar typ en timme att uppdatera och synkronisera Iphone4 med iTunes. Micro SIM passar inte i den gamla Iphone3 - så tänk innan du skjuter :-)

Jiri Pallas said...
This comment has been removed by the author.
daniel said...

Jag gjorde det enkelt för mig: startade om från 0, bara synkade på mail och adressbok. Sen har jag valt ut bland de appar jag hade och installerat bara de jag verkligen använder.