Thursday, June 30, 2011

Miniuppdatering

Naturligtvis fick jag ingen tid i helgen som var att pyssla med projektet, så kan det vara.

Men under veckan har jag hunnit få igång en maskin med eComStation 2.1GA som jag tänkte ta på en provtur. Vi får se om jag adderar maskinen till samlingen därhemma och kör det permanent.

Mycket är sig likt från OS/2-tiden. Gränssnittet ser lite dammigt ut men har samma underbara funktionalitet. Programmen är i många fall samma som när jag körde OS/2, i många fall är det också samma versioner av programmen som då.

Mer när jag landat på en lista med applikationer jag är bekväm med. Men en bonus är att Firefox är förinstallerat så man kan börja surfa direkt. Då kan man hitta listor som den här som verkar moderna.

Edit: i eComStation-världen får man aldrig glömma NetLabs.

No comments: