Monday, January 07, 2008

Now you're thinking with Portals

Någon vänlig själ hade lagt upp en uppdaterad version av klassikern Doom för Mac OS X på piratbukten. Versionen har uppdaterad grafik med bättre upplösning på texturerna men i övrigt inget annat förändrat. Jo, en sak, det var över 300MB stort.

Jag vill minnas att originalet kom på vad, 4 eller 5 disketter...? The times they are a' changin'.

Jag uppgraderade mina föräldrars Mac Mini till Leopard igår, installerade en webbkamera och insåg efter ett tag att den externa hårddisken lagt av. Doh! Vi får se om de köper en ny, de verkade inte helt nöjda med att lägga ut en tusing till.

Jag har funderat på HTPC-konceptet för Mac Mini och så smått börjat formulera en lista på program jag bör / inte bör ha på en sån maskin.

Bör ha:
VLC Media Player
Programvara för Elgato EyeTV Hybrid
DisplayConfigX
Bittorrentklient
Fjärrstyrning av Bittorrentklient

Bör inte ha:
IM-klient
GMail-notifier

No comments: